Partner serwisu
Drogi i autostrady

SLD chce, by winiety zastąpiły viaTOLL. Powstanie projekt ustawy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
07-08-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ew / Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
SLD chce, by winiety zastąpiły viaTOLL. Powstanie projekt ustawy
fot. viatoll.pl
Sojusz Lewicy Demokratycznej zapowiada rozpoczęcie prac nad stworzeniem ustawy o winietach i likwidacji bramek autostradowych. Projekt ma powstać w ciągu kilku tygodni. – winiety są dużo tańszym rozwiązaniem – argumentuje poseł Dariusz Joński.

Winiety zamiast bramek

– Apelujemy do premiera, by nie czekał 2-3 lata na rozwiązanie problemu, bo da się go rozwiązać w ciągu kilku miesięcy. Proponujemy likwidację bramek i przygotowanie ustawy w sprawie winiet. To jedyne rozwiązanie, które może ograniczyć istniejące korki i całkowicie zlikwidować – mówił Joński podczas konferencji prasowej w Sjmie.

Dzięki wprowadzeniu winiet, przejazd autostradami byłby według SLD dużo tańszy niż obecnie. Obecnie przejazd autostradą A4 z Krakowa do Wrocławia tam i z powrotem to koszt niemal 68 zł, natomiast podróż ze Świecka do Konina w obie strony daje już 132 zł. Natomiast 10-dniowa winieta w Austrii to koszt 35 zł, a w Czechach i na Słowacji – 50 zł.

Wiesław Szczepański, były wiceminister infrastruktury, przynależący do SLD, przypomniał, że projekt ustawy o winietach znalazł się w Sejmie już 10 lat temu, jednak nie zyskał uznania PO i PSL. Proponowane opłaty za winiety wynoszące 18 zł za 10 dni, 54 zł za dwa miesiące i 180 zł za rok są o wiele niższe od obecnie pobieranych od kierowców.

– Chcielibyśmy wprowadzić na początku system papierowych winiet i potem z przejściem na system węgierski, czyli winiet elektronicznych. Podajemy na wjedzie numer rejestracyjny samochody, nad autostradami są bramki odczytujące te dane, a informacje o pojazdach, które nie opłaciły winiety są wysyłane jako powiadomienie do systemu – tłumaczył były wiceminister infrastruktury.

Kosztowne bramki niepotrzebne?

Joński przypomniał, że Polska wydała 1,5 mld zł na wszystkie bramki w Polsce. Można było tego uniknąć i te pieniądze przeznaczyć na budowę innych dróg. Tego by nie było gdyby Donald Tusk 10 lat temu nie protestował przeciw winietom – mówił poseł.

Wiesław Szczepański nie ukrywał, że rządowi zabrakło wyobraźni już na etapie projektowania systemu. – Gdybyśmy na etapie budowy na zjazdach przy dużych aglomeracjach zrobili projekt dla 10-15 bramek, nie byłoby tego problemu. Przy zjeździe w okolicach Paryża, Lyonu, mamy po 20 bramek – porównywał.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5